måndag 23 februari 2009

Jobb? Läsa vidare?

Sitter här och funderar på vad jag ska göra efter studenten. Allra helst skulle jag vilja jobba något år efter för jag känner mig så trött på att plugga och gå i skolan. Samtidigt tror jag att det vore lättare att läsa vidare nu dels för att det nästan inte finns några jobb men också för jag tror att det blir lättare när man har "pluggtekniken" i sig. Det jag känner är också att det tar ett jädra tag att bli det jag vill bli, för jag vill antingen bli psykolog, kurator eller läkare. (jag har inte valt de lättaste jobben, i know...) Så det tar ju ett par år så det kanske är bäst att sätta igång?

Just nu känner jag mig jäkligt rädd om jag skulle välja att inte läsa vidare direkt och sedan inte får något jobb, vad ska jag göra då?! Jag har ju fanken svårt att vara hemma en dag bara, jag är fjollig!
Nåväl, jag kommer ingenstanns med detta...

Peace out!

2 kommentarer:

  1. Hmm.. Tror du verkligen att det är så svårt att få något jobb inom vården..? Endel som jobbar som timvikarie får ju jobba hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Ja det tror jag, eller jag tror man kan få en del inringning men det är ju en fast tjänst eller ett vikariat men vill åt!:)

    SvaraRadera

Write to me baby!