fredag 1 maj 2009

En klump i magen

Fortfarande första maj men det börjar närma sig andra nu, haha. Sitter i alla fall med ett arbete om Alzheimer sjukdom. Det är antagligen det mest intressanta jag arbetat om under alla mina skolår. Det är väl ingen nyhet att jag tycker om omvårdnadsämnen men. Tror inte att någon missat det. MEN detta område är väldigt speciellt. Min morfar har sedan 14 år tillbaka haft diagnosen Alzheimer sjukdom, det har varit 14 jobbiga år, både för morfar men även för oss andra. Läkaren gav honom 6 år...Därför är det med mycket blandade känslor jag skriver denna inlämning och även detta inlägg. Jag vet faktist inte varför jag går inte så hårt i detta arbete men det betyder något speciellt. Jag vill göra inlämningen så jävla bra, jag vill göra den för dig MORFAR! INGEN är värd denna hemska sjukdom!

Trots att han har varit sjuk sen jag var drygt 5 år så har jag så otroligt mycket fina minnen med honom. De bästa minnena jag har är ifrån deras sommarstuga i Viken. En otroligt fin stuga, med bra läge där vi spenderade stora delar av sommarlovet ihop. Vi badade, solade, spelade fotboll, var ute med båten osv. Usch, det är jobbigt att tänka på... Tycker om dig otroligt i alla fall!

1 kommentar:

  1. Måste hålla med dig om att medicin är så grymt intressant! Just hur allt funkar o varför man blir sjuk...

    SvaraRadera

Write to me baby!